Gwen Frost żyje. Jeszcze. Bo żniwiarze, wysłannicy boga chaosu, zamierzają ją zabić. Dlatego dziewczyna musi nauczyć się walczyć. Jej trenerem, w Akademii Mitu, jest atrakcyjny Logan Quinn, w którym Gwen potajemnie się podkochuje. Komplikacje są nieuniknione, gdyż Spartanin na początku roku szkolnego złamał jej serce. Wyjazd na narty jest dla niej dobrą okazją, aby odpocząć od ciężkich treningów. W górskim kurorcie poznaje uroczego Prestona. Szybko jednak okazuje się, że dziewczyna ma na głowie nowe zmartwienie: wrogowie Akademii Mitu depczą jej po piętach także poza murami szkoły i nie spoczną, póki raz na zawsze się jej nie pozbędą.
UWAGI:
Stanowi T.2 serii Akademia mitu, T.1.Dotyk Gwen Frost
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Trzynastoletniemu osieroconemu chłopcu o imieniu Mags udaje się wydostać z kopalni kamieni szlachetnych, w której zmuszany był do niewolniczej pracy. Dzieje się tak dzięki temu, iż magiczny koń, Towarzysz, wskazuje go jako Wybranego - kogoś, kto w przyszłości stanie się Heroldem. Mags wyjeżdża do Haven i niespodziewanie znajdzie się w samym centrum dworskich intryg, gdzie nikomu nie może ufać. Nagle odkrywa, że posiada talent, o którym wcześniej nie wiedział, stając się jednocześnie świadkiem tworzącej się legendy - formowania Kolegium Heroldów.
UWAGI:
Stanowi cz. 1 cyklu .
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Trzynastoletni Arthur, Ren i Cecily w drodze do szkoły są świadkami tajemniczej eksplozji. Gdy zaczynają badać okoliczności, zostają zamknięci w kabinie na pokładzie Principii - pirackiego statku badawczego żeglującego po niebezpiecznych wodach, dowodzonego przez samego Izaaka Newtona! Uwięzieni w roku 2473 w Wonderscape, grze przygodowej, muszą skorzystać z pomocy niezwykłych historycznych postaci i bohaterów, aby znaleźć drogę do domu, zanim skończy im się czas.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Upał... Upał nie do wytrzymania! Upał w grudniu?! Maja za dużo już widziała, by nie podejrzewać, że ma to związek z magią. Jednak czary nie działają! Jedyne co działa bez zarzutu i bez końca, to e-Kręciołki pani Elizy. Uff, jak gorąco. Zamiast zaklęć w podręczniku "Magia w domu i zagrodzie", który dostała od babci na dziewiąte urodziny, Maja znajduje tam tylko straszne wierszyki. I nawet kot całkiem skociał. Co to za życie bez magii! Czy i tym razem uda się Mai rozwiązać problem, nie wywołując globalnej katastrofy? Czy uratuje swoją rodzinę i przy okazji świat? Czy nie zagubi się w czasie - w tej niezwyklej przędzy, z której tkany jest dywan historii? Czy nie zerwie niewidzialnej nici? I o co chodzi z tym narzeczonym? Dlaczego pomylony? I czyj?!
Dowiecie się tego już na stronie 299, ale nie zaglądajcie tam zawczasu, bo to może skończyć się globalnym zapętleniem. Czytanie tej powieści nie po kolei grozi pomieszaniem z poplątaniem!
UWAGI:
Stanowi część cyklu.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Witaj w świecie, gdzie spektakularne sztuczki raz są popisem magii, a raz nadzwyczajnego sprytu... Gdzie największe pokłady odwagi drzemią w tych pozornie słabych. Podstępni czarodzieje porywają królewskie córki, oddzielają od siebie i przetrzymują hen daleko. Mila, Netka i Kraska postanawiają uciec. Rozpoczyna się podróż gęsta od niebezpieczeństw, podstępów i czarów. Sprawdź, ile sił zyskujesz, gdy na czymś ci zależy, i jaka potęga tkwi w rozwijanych pasjach.
PRZEZNACZ.:
Wiek : 12+
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
W mrocznym świecie antycznego chaosu okrutny i krwiożerczy potwór staje się przyjacielem, a człowiek największym wrogiem. Dzielna wojowniczka Zoe została wybrana przez króla Hadrona do wypełnienia ważnej i niebezpiecznej misji. Jej celem jest legendarna i starożytna Twierdza Mud. Aby do niej dotrzeć, musi przemierzyć niedostępną puszczę, wydostać się z podziemnych lochów i wyjść cało z licznych zasadzek. Na swojej drodze spotyka zarówno hordy nikczemnych orków, jak i szlachetnych krasnoludzkich rycerzy. Dzięki sile, ogromnemu sprytowi i niesamowitemu szczęściu potrafi przetrwać pośród morza niebezpieczeństw. Lecz czy to wystarczy, gdy na jej drodze stanie ON...?
UWAGI:
Wydanie na podstawie serwisu e-isbn.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 000157 od dnia:2024-02-16 Przetrzymana, termin minął: 2024-03-18
Mieszkańcy Hallasholm niepokoją się dziwnym zachowaniem swego oberjarla. Codziennie spaceruje po plaży, wypatrując czegoś w oddali. Trójkątny żagiel wciąż nie pojawia się na horyzoncie, jednak Erak dobrze wie, że Hal nie zrezygnuje z misji odzyskania skradzionego Andomala i kiedyś wroci do domu.
Czaple tymczasem nie przestają ścigać podstępnego Zavaca, by odebrać mu najcenniejszy dla każdego Skandianina skarb. Nie zważają na to, że piracki okręt jest potężniejszy, a jego załoga składa się z pięćdziesięciu bezwzględnych rzezimieszków.
W pogoni za "Krukiem" Hal i jego drużyna zapuszczają się w głąb lądu, żeglując po leniwych wodach rzeki Dan...
PRZEZNACZ.:
Dla czytelników w wieku 11+.
UWAGI:
Stanowi cz.3 cyklu, cz.1 pt.: Wyrzutki, cz.2 pt.: Najeżdcy.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Mieszkańcy Skandii od dawna wiedzą, że ich kraina jest łakomym kąskiem dla wojowników z odległych stepów. Skandia blokuje Temudżeinom dostęp do morza i ogranicza ich ekspansję. Dlatego raz na parę lat pojawiają się znienacka oddziały jeźdźców, którzy na zwinnych konikach starają się sprawdzić, czy strzegący granic Skandianie przypadkiem nie przestali mieć się na baczności... Tym razem sprawa wygląda znacznie poważniej... Na Skandię nacierają przeważające siły wroga. Oberjarl Erak gorączkowo szuka sposobu, by zatrzymać temudżeińską nawałę. W tym celu musi zablokować wszystkie miejsca, którymi obce wojska mogłyby się wedrzeć w głąb kraju. Hal i drużyna Czapli wyruszają na niebezpieczną wyprawę rwącym nurtem Lodowej Rzeki. Trzeba sprawdzić, czy brzegami rzeki nie zdoła przemieścić się armia świetnie wyszkolonych Temudżeinów. Dramatyczny przebieg wyprawy Hala zakończy się równie dramatycznym finałem...
PRZEZNACZ.:
Wiek 11+.
UWAGI:
Tytuł oryginału: The Return of Temujai.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni